terça-feira, 5 de outubro de 2010

F1: Lotus to use Red Bull gearboxes next season




Lotus have confirmed on Tuesday that Red Bull Technology will supply the team with gearboxes and hydraulic systems from 2011.

“The announcement is obviously a massive step forward for us, both in engineering terms, and as an expression of our ambitions for next year and for future championships,” said Mike Gascoyne, Lotus’s chief technical officer. “The gearbox / hydraulics package obviously plays a critical role in the performance of the car, not just on track but in design and packaging terms.

"This deal gives our design and aero teams a very exciting platform to work with. The removal of the double diffusers in 2011 will allow the whole grid to tighten up the rear bodywork and mechanical structures around the gearbox, and this supply deal will allow us to capitalise on that with our 2011 car. Exciting times lie ahead!”

Red Bull team principal, Christian Horner, added: “We are very pleased. The fact that Red Bull Technology has been chosen to be a supplier to another team despite its short history demonstrates how much we have achieved since our first season. We very much look forward to working with Lotus Racing from 2011 onwards.”

Last week it was confirmed that Lotus had agreed to terminate their contract with current engine supplier Cosworth. They are expected to use Renault power in 2011.

“Din (Kamarudin Meranun), Nasa (SM Nasarudin), the whole team and I are absolutely delighted,” said Lotus team principal Tony Fernandes. “It is a real statement of our intention to challenge for Formula One honours as soon as we can that we have reached this agreement and we are very excited about integrating the package into our 2011 car. I think people in and out of the sport are going to be following our progress even more closely now we have taken this incredibly important and ambitious step, and it makes next year even more exciting. The Lotus Racing dream grows bigger every day!”

Although they are yet to score any points, Lotus are currently the leading new team and are tenth in the constructors’ standings, ahead of Virgin and HRT.

The Official F1 Site



A Lotus confirmou nesta terça-feira que a Red Bull Technology vai fornecer à equipe engrenagens e sistemas hidráulicos a partir de 2011.

"O anúncio é obviamente um grande passo à frente para nós, tanto em termos de engenharia, e como expressão das nossas ambições para o próximo ano e para os campeonatos futuros", disse Mike Gascoyne, diretor técnico da Lotus. "A caixa / pacote hidráulico, obviamente desempenha um papel crítico no desempenho do carro, e não apenas na pista, mas em termos de design e embalagem.

"Este acordo dá ao nosso projeto e as equipes de aerodinâmica uma plataforma muito interessante para trabalhar. A remoção dos difusores duplos em 2011 permitirá que todos para estreitem a carenagem traseira e as estruturas mecânicas em torno da caixa de marchas, e esse acordo vai permitir-nos prever
emocionantes momentos pela frente com nosso carro de 2011. "

O chefe da equipe Red Bull, Christian Horner, acrescentou: "Estamos muito satisfeitos. O fato de da Red Bull Technologyter sido escolhida para ser um fornecedor para outro time, apesar da sua curta história demonstra o quanto temos conseguido, desde a nossa primeira temporada. Estamos muito ansiosos para trabalhar com o Lotus Racing a partir de 2011. "

Na semana passada, foi confirmado que a Lotus tinha concordado em encerrar seu contrato com a atual fornecedora de motores Cosworth. Ela provavelmente usará motores Renault em 2011.

"Din (Kamarudin Meranun), Nasa (SM Nasarudin), toda a equipe e eu estamos muito satisfeitos", disse o chefe da Lotus, Tony Fernandes. "É uma verdadeira declaração de nossa intenção de ter sucesso na Fórmula . Acho que as pessoas dentro e fora do esporte seguirão o nosso progresso ainda mais de perto agora que passamos para esta etapa extremamente importante e ambiciosa, e isso faz o próximo ano ainda mais emocionante. O sonho Lotus Racing cresce a cada dia! "

Embora ainda não tenha marcado nenhum ponto, a Lotus é a equipe na liderança entre as novatas em décimo no Mundial de Construtores, à frente da Virgem e da HRT.

Nenhum comentário: